Bedre kundeservice med en skikkelig god FAQ
Har bedriften din et verktøy slik at alle medarbeidere enkelt skal kunne publisere og holde viktig...
For førstegangskjøperen av verktøy for kundeservice, helpdesk og saksbehandling ser vi ofte en usikkerhet i hvilket type system man skal velge. Hva må et godt kundeservice/helpdesk-system egentlig inneholde, og når skal man velge hvilket system?I denne artikkelen veileder vi deg til riktig valg av system tilpasset dine behov.
En viktig grunn til at det oppstår forvirring rundt valget av system for saksbehandling eller kundeservice er hvordan vi tolker ordet sak:
Det er nettopp definisjonen av hva en sak er for dere som avgjør hvilket type system dere skal velge.
Det finnes en rekke grunner til hvorfor det er viktig å gjøre riktig valg når dere skal velge mellom et kundeservicesystem og et komplett saksbehandlingssystem.
Velger du feil type system for din kundeservice eller helpdesk er risikoen at du enten får et alt for avansert og komplisert system som er vanskelig å jobbe i, eller at du får et verktøy som ikke støtter de avanserte prosessene som ofte knyttes til saksbehandling innenfor for eksempel teknisk support.
Vår erfaring er at de fleste organisasjoner ikke trenger de avanserte funksjonene du får i et saksbehandlingssystem, men heller bør velge et kundeservicesystem. Feil valg av system kan resultere i en dårlig brukeropplevelse både for medarbeidere og kunder.
Tips: Gjennom å forstå om majoriteten av deres saker er enkle eller komplekse får du en god indikasjon på hvilket type av verktøy du bør velge. For de aller fleste organisasjoner er majoriteten av saker enkle, og de bør altså velge et kundeservicesystem og ikke et avansert saksbehandlingssystem.
Er spørsmålene dere får inn både av enklere karakter og problemer som krever et mer avansert system for saksbehandling? Da kan løsningen være en integrasjon mellom et kundeservicesystem og et saksbehandlingssystem. Det kan da se cirka slik ut:
Denne arbeidsmåten krever at kundeservicesystemet deres klarer å integrere med det saksbehandlingssystemet dere har. I Kundo finnes det gode muligheter for å gjøre integrasjoner med alle typer av eksterne system.
Er du fortsatt usikker på hvilket type system du trenger?
Sammenlign ett par forskjellige system ved å be leverandøren om en demo. Vi håper denne veiledningen har bidratt til å gjøre valget av verktøy enklere for deg.
Vil du booke en demo av Kundos kundeservicesystem? Kontakt oss!
Har bedriften din et verktøy slik at alle medarbeidere enkelt skal kunne publisere og holde viktig...
En undersøkelse fra Feefo viser at hele 80% benytter seg av en FAQ i kundereisen, både før og etter...
Dagens digitalisering av handel, tjenester og produkter har resultert i at kundeservice har blitt...