Derfor bør dere ikke satse på en chatbot riktig ennå
Som et digitalt produktselskap er vi i Kundo selvfølgelig alltid nysgjerrige på ny teknologi. Å...
God kundesupport skaper lojalitet, mersalg og markedsføring når kundene deres snakker positivt om sin opplevelse med dere. Sørg for at kunden får en god opplevelse ved å velge rett supportsystem!
Med grunnleggende kundesupport hjelper dere kundene med deres spørsmål eller problemer. Man kan si at den minste ambisjonen man bør ha handler om å gjøre det mulig for kundene deres å fortsette å bruke produktet eller tjenesten dere tilbyr.
God kundesupport er imidlertid noe helt annet, og det innebærer at man legger listen mye høyere. God kundesupport løser ikke bare kundenes problemer, men de løser problemene på en måte som gjør kundene mer fornøyde enn de var tidligere. God kundesupport skaper økt lojalitet, øker mersalget og gir dere gratis markedsføring når kundene snakker positivt om sin opplevelse. Det er dette vi vil oppnå!
De siste 20 årene har vært preget av mange forandringer innenfor kundesupport, og har suksessivt gjort det viktigere enn noen gang å ta vare på kundene sine og levere god kundesupport. Det gjelder uansett hvilken type virksomhet eller bransje man jobber i. Noen av de viktigste forandringene er:
Disse forandringene påvirker altså ikke bare private bedrifter. Kunder stiller i dag også høyere krav og forventninger til myndigheter, kommuner og ideelle virksomheter.
Kundesupporten deres er et av flere viktige områder som påvirker kundens syn på dere som bedrift. Salget og opplevelsen av produktet er selvsagt viktig, men opplevelsen kunden har etter kjøpet blir avgjørende for lojalitet og mersalg. Her vil rask, imøtekommende og kompetent kundesupport være en viktig del av puslespillet.
Hvordan kundesupporten deres ser ut vil komme an på hva slags virksomhet dere driver og relasjonen dere har til den som trenger support. Kunden kan enten være en kjøper av produktet eller tjenesten deres, eller en intern kunde i en større organisasjon.
Felles for disse situasjonene er imidlertid at utfordringene ligner på hverandre når antallet innkommende spørsmål til deres kundesupport øker. Tegn på at dere har behov for et profesjonelt system for deres kundeservice kan for eksempel være:
I et robust og moderne verktøy for kundeservice kan du:
Vil du lære mer om hvordan et verktøy for kundeservice fungerer? Ta gjerne kontakt med oss og bestill en demo!
Som et digitalt produktselskap er vi i Kundo selvfølgelig alltid nysgjerrige på ny teknologi. Å...
Noen ganger er vi så godt vant med de verktøyene vi benytter oss av, at vi ikke tenker stort på hva...
Trenden er tydelig: Alt flere bedrifter åpner opp også for chatt via Messenger på Facebook! Kundene...