1 MIN LESING

GDPR-sikker chat for kundeservice

2020-07-07 Björn Lilja
 
 

Kundo Chat oppfyller alle krav til datalagring, avtale og sikkerhet i samsvar med GDPR.
Kundo er en nordisk leverandør med datalagring innenfor EU. I deres avtale med oss inngår alltid en avtale om lagring av personopplysninger i samsvar med GDPR, som også kan tilpasses spesielt til deres behov.

GDPR: Hva er viktig å tenke på før dere kjøper en chat?

  • Sørg for at leverandøren lagrer data innenfor EU.
  • Sørg for at leverandøren har en datalagringsavtale som inngår når dere kjøper en chat
  • Spør om leverandøren har en datalagringsavtale med sine underleverandører. Be om å se disse ved behov
  • Gjør chatten det mulig å fortelle brukeren av chatten hvordan deres personopplysninger blir behandlet og kan man godkjenne en policy for GDPR?
  • Kan informasjonen genereres automatisk for å sikre at personopplysningene ikke lagres for lenge?

Ved oppstarten av Kundo Chat hjelper vi dere med innstillinger for å rense bort personopplysninger i chatten deres, noe som sikrer at dere ikke lagrer personopplysninger lenger enn hva dere har lovet deres brukere.

Les mer om vår GDPR-sirkede chat for kundeservice og kundedialog her.

Les mer om hvordan vi jobber med GDPR i chatten vår og i øvrige verktøy.

Har du spørsmål? Tvil ikke med å ta kontaktfor en uforpliktende prat eller book en demo.

Kundo tilbyr en moderne og enkel helhetsløsning for digital kundeservice, gjennom et sofistikert saksbehandlingssystem. Systemet har løsninger for chat,saksbehandling av mailog sosiale medier,FAQog kunnskapsbank.

 
 
 
2020-07-07 Björn Lilja
 
 
 

Abonner på vårt nyhetsbrev for tips, inspirasjon og nyheter om kundeservice!