Skip to content
Kim, Head of Customer Relations hos Sweef, i deres showroom på Drottninggatan

Slik gjør Sweef kundereisen like komfortabel som deres designmøbler

Når vi møter Kim Hedemyr i Sweefs showroom på Drottninggatan i Stockholm, omgitt av vakre designmøbler, forteller hun entusiastisk om sin rolle og hvordan selskapet har utviklet seg siden hun begynte for seks år siden.

- Vi har vokst enormt. I starten var vi fem personer som gjorde alt, fra å selge og pakke sofaer til å svare på saksbehandling. I dag har vi et dedikert team på plass innen kundeservice, marked og netthandel, forteller Kim.

Det er tydelig at Kim og kollegene hos Sweef ser på kundeservice som noe mye mer enn bare service. Sweef har svært fornøyde kunder basert på deres anmeldelser, og man forstår hvorfor når kundeservice har fått en sentral rolle i selskapet.

- Vårt fokus er alltid på å forstå kundenes behov, de er våre viktigste og største ambassadører, sier Kim.

Utfordringene som førte til endring

Da Sweef begynte å bruke Kundo i 2018, sto de overfor en stor utfordring – struktur. Kim forteller at de tidligere håndterte saksbehandling via Gmail og Facebook Messenger, noe som ofte førte til tapte saker og ineffektivitet.

- Det var vanskelig å vite hvem som gjorde hva. Vi trengte et system som kunne gi oss bedre oversikt og støtte i vårt arbeid. Kundo var den perfekte løsningen, sier Kim.

Noe som Sweef verdsatte høyt i valget av system, var brukervennligheten, noe som gjorde at Kundo føltes som et naturlig valg.

- Det beste med Kundo er at det er veldig brukervennlig, noe som gjorde det til en perfekt match for oss. Vår forbedrede effektivitet har sin grunn i at systemet er så enkelt. Det gir oss også muligheten til å gjøre en god jobb og bidrar til vår suksess fremover, fortsetter Kim.

"Uansett hvilken rolle du har i selskapet, jobber du i Kundo. Kundo er vårt nav."

 

Kundesystemet som ble navet i virksomheten

I dag spiller Kundo en avgjørende rolle i Sweefs virksomhet. Systemet gjør det enklere for teamet å spore saker, følge opp reklamasjoner og effektivisere arbeidsflyten. Ved å samle all kundekommunikasjon på ett sted har Sweef fått bedre oversikt og kontroll over sine prosesser.

- Uansett hvilken rolle du har i selskapet, jobber du i Kundo. Kundo er vårt nav, sier Kim.

Et konkret resultat av systemets implementering er forbedrede svartider innen kundeservice. Kim forteller at svartiden deres har blitt redusert fra 48 til 9 timer.

Kundo har også blitt en viktig del av onboarding-prosessen for nye medarbeidere.

- Systemet er så intuitivt at nye medarbeidere raskt kommer inn i det, og det gjør det enkelt å bli selvgående etter relativt kort tid, sier Kim.

I tillegg til mer effektive arbeidsprosesser, forteller Kim hvordan de bruker Kundos statistikkfunksjoner, som de tidligere manglet i Gmail.

- Statistikken hjelper oss å identifisere tilbakevendende problemer og løse dem sammen med våre leverandører, sier hun.

Kim understreker også det nære samarbeidet med Kundos supportteam.

- Vi føler oss alltid godt ivaretatt. Teamet speiler sitt eget produkt – raskt, personlig og hjelpsomt. Det er en trygghet å vite at vi alltid har støtte når vi trenger det, forteller hun.

Fremtiden for Sweef og kundeopplevelsen

Med planer om å integrere sitt siste oppkjøp, Nufferton, i plattformen ser Sweef frem til fortsatt vekst. Nufferton, som tidligere har brukt et vanlig e-postsystem som Gmail til sin kundekommunikasjon, vil nå kunne dra nytte av samme strukturerte og effektive arbeidsflyt som Sweef.

- Det gjør det enkelt for oss å skalere opp. Uansett om vi legger til nye team eller nye produkter, er det vårt selvklare valg, avslutter Kim.

Fremtidssikre kundeservicen deres