Slik bruker du Kundos produkter best ved en krise
I perioder med usikkerhet og raskt eskalerende kriser spiller kundeservice en nøkkelrolle! Kundenes...
For rundt et år siden, nærmere bestemt høsten 2019, tiltrådte Rasmus Kjellman som ny administrerende direktør i Kundo. At han hadde et hendelsesrikt og spennende år foran seg visste han allerede da. En global pandemi var det likevel ingen av oss som hadde forutsett. Vi satt oss ned med Rasmus for å høre om hans tanker rundt året som har gått, hvilke slutninger han har dratt og hvordan han ser på utfordringen med å vokse selskapet samtidig som man beholder den nære kundekontakten som Kundo er kjent for.
Da Rasmus Kjellman ble administrerende direktør i det snart 10 år gamle selskapet Kundo, var det begynnelsen på et nytt kapittel i selskapets historie. Med det samme begynte arbeidet med en ny kapitalanskaffelse for å kunne vokse i det tempoet selskapet og Rasmus ville. Etter en stor prosess for å finne en god partner som passet, gikk det i boks i begynnelsen av 2020. Det som skjedde i verden etterpå hadde ingen kunne forutse.
- Mitt første år i Kundo har mildt sagt vært hendelsesrikt. Siden jeg starter har vi rukket å sanke inn ny kapital, å forme en ny ledelsesgruppe og kommet igang med nye måter å jobbe på. Så kom jo Covid-19 oppå alt dette og vendte opp ned på verden, sier Rasmus.
I og med pandemien var både Kundo og våre kunder tvunget til å omstille seg til hjemmekontor raskt.
- Mange av våre kunder ble hardt rammet i begynnelsen av pandemien, og vi måtte også raskt omstille oss til distansearbeid. Det har fungert veldig godt for både oss og våre kunder.
Vårt produkt og våre verktøy var allerede optimert for å kunne brukes hvor enn du er. Det kjennes ekstra godt at det er så mange av kundene våre som har funksjoner som støtter samarbeid. At systemet vårt kan hjelpe mange av dem i vanskelige tider er noe vi er veldig stolte over, fortsetter Rasmus.
Allerede da Rasmus begynte i Kundo kjente han ganske godt til selskapet. Han hadde dannet seg et bilde av et spennende selskap med stort potensiale og en sterk bedriftskultur. Et bilde som han ett år senere kan konstatere at stemte.
- Jeg kjente raskt at mitt tidlige bildet av Kundo som selskap også stemte overens med virkeligheten. Men når en pandemi rammet oss, som ingen kunne forutse, fikk jeg se et fellesskap og en bedriftskultur som til og med overgikk mine allerede høye forventninger, forteller Rasmus.
2021 kommer også til å bli et veldig hendelsesrikt år for Kundo, forteller Rasmus. Flere store prosjekter, både når det kommer til nye funksjoner i produktet og inngang i nye markeder står på agendaen.
- I 2021 kommer vi til å begi oss inn på AI-området for alvor. Vi har allerede nå begynt å utvilke AI-løsninger som kommer til effektivisere og forbedre produktet vårt ytterligere. Funksjoner som vi tror våre kunder kommer til å ha stor nytte av, sier Rasmus.
- Noe annet vi ser veldig frem til er at vi i løpet av 2021 planlegger å gå inn i det finske markedet. Det føles fantastisk bra at Kundo fortsetter å vokse og ta fatt på enda et nordisk land, fortsetter han.
Til tross for ønsket og viljen om å vokse raskt presiserer Rasmus at det også er andre aspekter som er veldig viktige for Kundo.
- Samtidig som vi vil vokse vil vi også forsterke det som gjør oss unike og det som gjør at kundene våre setter så stor pris på oss. Vi kommer til å fortsette med å verne om bedriftskulturen vår, og leve som vi lærer - la kundeservice være selve hjertet i organisasjonen. Å fortsette med å ha et nært samarbeid og en nær dialog med kundene våre er både en selvfølgelighet og en sentral del av strategien vår for å fortsette veksten, sier han.
I den nære relasjonen til kundene innebærer blant annet å være en støtte og en sparringspartner når kundene trenger det, men også de kursene og opplæringene Kundo løpende tilbyr.
Avslutningsvis svarer Rasmus på spørsmålet om hvor han ser seg selv og Kundo om 5 år.
- Vi stopper jo ikke her! Om 5 år dominerer vi det nordiske markedet og er på vei til å ta neste steg ut i verden, svarer en selvsikker Rasmus Kjellman.
Vil du vite mer om Kundo og vårt produkt? Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat!
I perioder med usikkerhet og raskt eskalerende kriser spiller kundeservice en nøkkelrolle! Kundenes...
Chattassistenten fører kundene til riktig svar med det samme de vil chatte med dere. Ved å...
Her skriver Björn Lilja, en av Kundos grunnleggere, om en av bedriftens viktigste suksessfaktorer:...