3 MIN LESING

Møt Anders, selger i Kundo

2021-08-31 Marthe Elise Fottland
 
 

I bloggserien “Vi i Kundo” møter vi noen av våre engasjerte medarbeidere fra ulike team. Her forteller Anders Holstad om sitt arbeid med salg i Kundo.

Hei Anders! Kan du fortelle litt om hva rollen som selger innebærer i Kundo?

- Som selger i Kundo styrer jeg hele salgsprosessen, fra første kontakt via telefon eller mail til behovsanalyse, presentasjon av våre løsninger, oppfølging og kontraktsforhandlinger. Salg i Kundo handler mye om å forstå hver enkelt kundes behov og vise de hvor verdien ligger for de i å ha våre løsninger. Vi ønsker å opprette et solid samarbeid- og vokse sammen med kunden.
Når avtalen er signert overleverer jeg kunden til mine dyktige kolleger på Customer Success teamet, og de sørger videre for at kunden får god opplæring og oppfølging, slik at de får mest mulig utbytte av Kundo.

Hva liker du best med å jobbe med salg i Kundo?


- Jeg synes det er veldig gøy å kunne vise potensielle kunder hvordan de kan forbedre kundeservice og skape merverdi i sin bransje. Det er så viktig med god service, og derfor er det å jobbe med å selge løsninger for kundeservice midt i blinken for meg.

- Et godt arbeidsmiljø og sunn konkurranse blant kollegaer er også noe som driver meg. Jeg tror det er en fordel med konkurranseinstinkt når man jobber med salg.


Hvordan har Covid-19 pandemien påvirket jobben din?

- Koronapandemien har ført til at vi jobber med salg på en helt ny måte. Før pandemien dro vi ut til kunden og hadde fysiske møter, mens nå er så og si alle møter digitale og salget foregår rett og slett over nett.

- Jeg skal innrømme at jeg synes det var utfordrende i starten. Likevel opplevde jeg at bedrifter ganske raskt tilpasset seg situasjonen og fant nye måter å arbeide på. Digitaliseringen har jo skutt fart i pandemien og det har selvsagt vært positivt for Kundo, som leverer digitale kommunikasjonsverktøy.

- Så alt i alt synes jeg at det har hatt en veldig positiv effekt for både Kundo og for meg personlig. Jeg får muligheten til å møte så mange flere, herlige mennesker! Jeg sparer mye tid på å ikke reise like mye til og fra møter. Vi kan dermed også nå kunder i hele landet på en enklere måte, i stedet for å bli begrenset av geografiske avstander.

Hvordan er et skikkelig morsomt salgsmøte for deg? 

- Jeg synes det aller morsomste er når jeg møter kunder som har store utfordringer, og som der og da innser at våre løsninger kommer til å bidra med å løse disse, samt gjøre arbeidsdagen deres så mye bedre. Når kunden får en “aha-opplevelse” når jeg viser de at utfordringen de har kan løses på en smidig måte. Det er alltid gøy, når kunden er oppriktig glad og fornøyd!

Hva synes du er Kundos største styrke?

- En av Kundos største styrker er at systemet er så brukervennlig, slik at man på en god og enkel måte kan få ut mest mulig verdi ved bruk. Det er intuitivt og enkelt å jobbe i, sammenlignet med andre aktører på markedet.

- Dessuten er vi lokale, med støttefunksjoner både i Norge og Sverige, noe som er en trygghet for kundene våre fordi vi sørger for at de får ordentlig oppfølging og hjelp ved behov.
Kundo som selskap jobber også hardt for bedre servicenivået for våre kunder, og ikke minst styrke posisjonen til kundeservice i organisasjoner generelt.

Hvilken modul eller funksjon er din favoritt, som du vil tipse kundene våre om?

- Min favoritt er forumløsningen vår. Forumet er en brukergenerert FAQ/Ofte stilte spørsmål til nettsiden. Jeg ser mange som har en FAQ på nettsiden sin, men de er ofte statiske og vanskelige å oppdatere uten å få hjelp fra nettside- eller IT-ansvarlig. Det som er så fint med vår løsning er at kundeserviceteamet selv får tilgang til forumet og kan oppdatere det løpende. I tillegg er forumet brukergenerert som betyr at kunder og andre som besøker nettsiden selv kan stille spørsmål og på den måten hjelpe til med å fylle opp FAQen. På den måten er den alltid aktuell og oppdatert!

Avslutningsvis, hva synes du er mest givende med jobben din?

- For meg er det å kunne hjelpe kunder der ute til å gjøre hverdagen deres enklere og virksomheten deres bedre! Det er viktig for meg at kundene opplever å få verdi av løsningene våre, og jeg har et genuint ønske om kundene skal bli fornøyde.

- Kundo er også det beste stedet jeg har jobbet, mye takket være gode kollegaer og en god og moderne bedriftskultur. Det er alltid rom for å komme med ideer og forslag, og man føler seg virkelig hørt her.

 
 
 
2021-08-31 Marthe Elise Fottland
 
 
 

Abonner på vårt nyhetsbrev for tips, inspirasjon og nyheter om kundeservice!