Bedre kundeservice med en skikkelig god FAQ

Adam Svensson

Adam Svensson

Har bedriften din et verktøy slik at alle medarbeidere enkelt skal kunne publisere og holde viktig informasjon oppdatert?

Dette er ofte et stort problem i ulike kundeserviceavdelinger der man enkelt bør kunne publisere viktig informasjon og guider. Uansett om informasjonen skal deles internt eller ekstern, fins det ofte ikke noe naturlig sted å gjøre det på. Å lage en egen plattform selv er både vanskelig og dyrt.

I Kundo tror vi at løsningen for dette er et enkle, moderne verktøy med en kraftfull søkefunksjon, samt smidige funksjoner for å holde informasjonen oppdatert. Derfor har vi utviklet Kundo Knowledge, en moderne og enkel FAQ. Den kan brukes både internt av medarbeiderne, og eksternt av kundene. Akkurat som for alle Kundos moduler, er dette et skybasert verktøy som ikke krever vanskelige installasjoner. Det går raskt å komme i gang, og designen kan enkelt tilpasses den grafiske profilen dere allerede har.

 

svt-blogg-1024x510-2

SVT (motsvarer NRK i Norge) benytter seg av Kundo Knowledge for å enkelt hjelpe sine seere med å finne svar på ulike spørsmål. Besøk SVTs FAQ.

5 grunner til hvorfor dere bør prøve Kundo Knowledge.

  1. Enkelt og tilgjengelig for den besøkende
    Med Kundo Knowledge har dere en FAQ som er åpen døgnet rundt, og som alltid er en tilgjengelig resurs som alle som behøver finne informasjon, uansett om det er dine besøkende, kunder, eller en medarbeider. Selvfølgelig er det samme enkle opplevelse, uansett om den besøkende bruker mobiltelefon, nettbrett eller datamaskin. Med Kundos widget kan de besøkende søke i FAQ'en rett på websiden.
  2. Enkelt for kundeservice
    Kundo Knowledge er like enkelt å jobbe i som det er for den besøkende å bruke. Alt administreres fra samme smarte dashboard som Kundos øvrige produkter, og det går raskt og enkelt å skape en fin guide med bilder, filmer, dokument og infographics. Det er enkelt å komme i gang, ingen utvikling er nødvendig, og vi i Kundo forbedrer systemet og modulene løpende for deg.
  3. Kraftfull søkefunksjon
    En kraftfull søkefunksjon er selve fundamentet for at både medarbeidere og kunder enkelt kan finne den informasjonen som søkes. I Kundo har vi jobbet med å utvikle og forbedre søk i vårt system i flere år. I Kundo Knowledge kan man derfor gjøre fritekstsøk på deler av ord, feilstavede ord, samt alternative søkeord/synonymer.
  4. Oppdatert og aktuelt innhold
    Informasjon i en FAQ for kundeservice endres hele tiden, og må derfor holdes oppdatert. I Kundo Knowledge ser vi til at dette blir gjort gjennom å tildele en ansvarlig person, samt at hver artikkel får et granskingsintervall. Den som er ansvarlig for innhold kan enkelt se hvilke artikler som bør granskes, og kan også velge å få automatiske påminnelser.
  5. Smart feedback
    Hvilke guider fungerer godt og hvilke kan bli bedre eller mangler informasjon? La kundene gi feedback rett i selve guiden gjennom å gi tommel opp/ned, samt gi konkrete forbedringsforslag. Slik får dere overskuelig statistikk når det gjelder hvilke guider som fungerer bra, og hvilke som bør forbedres.

Kompletter med en chat eller et forum

Finner ikke kunden det den søker? Gjør det mulig å enkelt komme i kontakt med dere! Selv om en FAQ er tilgjengelig døgnet rundt, bør dere overveie å komplettere FAQ'en med en chat eller et forum. Kundo Chat er et effektivt verktøy for å drive raske konverteringer på ditt websted, eller når det er viktig med korte svartider. Dere kan velge å vise chatten hele tiden, eller bare når kunden viser at han eller hun ikke får nødvendig hjelp.

Kundo Knowledge er selvfølgelig integrert med Kundo Forum. I Forumet er det kundene som stiller spørsmålene, og sammen med kundeservice bygger opp en levende FAQ. Siden forumet gjør det enkelt for den besøkende å stille nye spørsmål, inneholder et forum ofte svar på de litt mer smale spørsmålene som dere selv ikke har tenkt på, samtidig som det minsker antallet ofte forekommende spørsmål som allerede har fått sitt svar og er publisert. Om dere har et forum koblet til en FAQ, synes søketreffene fra begge modulene for den besøkende. Dere kan nå være sikre på at den besøkende får den best tenkbare supporten.

Bruker dere allerede noen av Kundos system og moduler, eller er dere interesserte i å få vite mer? Bestill en demo på Kundo.no, så kontakter vi deg og forteller mer!

New call-to-action