Slik fungerer Kundo

Med Kundo håndterer dere enkelt alle digitale kanaler på ett og samme sted. Nedenfor viser vi et eksempel på hvordan det kan se ut for både kundeservice og sluttkunden når dere bruker Kundo.

En sluttkunde ved navn Alexandra har et spørsmål om sitt nylig kjøpte telt. Hun oppsøker bedriftens nettside. Der finner hun flere kontaktveier til bedriftens kundeservice, og hun velger å sende en e-post. Hun sender inn spørsmålet sitt og venter på svar. 

Bedriften som selger telt bruker modulen Knowledge for å hjelpe kundene sine med å finne svar på spørsmålene sine, og ellers kunne kontakte de på best mulig måte.

 
 

Kundeservicemedarbeider Talo starter arbeidsdagen sin og logger seg på Kundo. I dashbordet ser hun at det har kommet inn en rekke nye saker siden sist hun var pålogget. Blant annet ser hun en ubesvart e-post fra Alexandra. 

Kundeservicemedarbeideren ser at det har kommet inn saker både via e-post, Facebook Messenger og bedriftens Facebook-side.

Kundeservicemedarbeideren åpner kundens e-post og leser gjennom spørsmålet.

I redaktørsverktøyet i Kundo kan du blant annet tildele saken til en kollega eller merke den for senere oppfølging.

 
 

Etter at Talo har skrevet et svar, sender hun e-posten til Alexandra. Hun kategoriserer deretter e-posten basert på hva spørsmålet handlet om. I dette tilfellet handlet det om ødelagt emballasje, og Talo markerer saken med den aktuelle taggen.

Alexandra får svar på spørsmålet sitt og er fornøyd. 

Inne i Kundo ser du hele samtalen mellom kundeservice og kunden.

Talo fortsetter arbeidsdagen med å gå gjennom listen av spørsmål som har kommet inn. Hun ser at noen av dem allerede blir håndtert av kollegene hennes.

I oversiktsvinduet i Kundo er det tydelig hvilke saker som er behandlet og hvilke som er tildelt en ansatt. 

 
 

 I samme oversiktsvindu får hun plutselig opp en chat. En kunde har stilt et spørsmål via bedriftens chat på nettstedet sitt.

Når kundeservicemedarbeideren velger å være online i bedriftens chat, vises nye chat-samtaler direkte i Kundo.

Kundeservicesjef Zola går inn i Kundo og ser på statistikken over innkommende saker. Hun ser at det den siste tiden har kommet mange saker vedrørende ødelagt emballasje.

Statistikken i Kundo viser blant annet hvor stor andel av innkommende saker som gjelder et bestemt emne.

 
 

Når Zola filtrerer saker på taggen “ødelagt emballasje”, ser hun at det har vært en markant økning siden bedriften endret rutinene med emballasjen.

Zola tar med seg innsikten fra Kundo som et forbedringsforslag til ledelsen.

I Kundo kan du enkelt se hvordan antall saker innenfor forskjellige områder har endret seg over tid.

Vil du vite mer om Kundo?

Hvorfor Kundo?

Vi vet at det krever mer enn et godt system for å levere kundeservice i verdensklasse. Vi ønsker derfor å hjelpe dere å lykkes i alle deler av kundeservicen. Les mer om hele tilbudet vårt her!

Personlig service

For at dere skal få mest mulig ut av Kundos system, får dere tildelt en egen Success Manager som hjelpe dere å lykkes! I tillegg til å hjelpe til med oppstart og opplæring av hele teamet ditt, er deres Success Manager alltid tilgjengelig for å svare på spørsmål.

Les mer om servicen vår
Kurs

Som et supplement til systemet vårt, organiserer vi sammen med partnerne våre kurs om hvordan dere best møter kunden i de digitale kanalene. Vi har for eksempel kurs for kundeservice i chat og sosiale medier.

Les mer om kursene våre
Ekspertise

Hva er de nyeste funnene og trendene i bransjen? Hvordan jobber andre? Hos Kundo jobber vi hele tiden hardt for å hjelpe dere med å ta del i alle de spennende tingene som skjer i kundeservicebransjen. Vi gir dere råd, kunnskap og inspirasjon.

Les mer om ekspertisen vår