1

Kurs 23/3: Kundeservice i verdensklasse med godt språk

2022-11-10 Beatrix Jernberg
 
 

Språket dere bruker, påvirker kundenes oppfatning av dere. Et tydelig svar gjør det også lettere for mottakeren å ta til seg og reagere på informasjonen. Velskrevne svar i kundeservice øker altså kunde-tilfredsheten, minsker antallet oppfølgingsspørsmål og effektiviserer servicen. Med dette kurset får dere frisket opp språkkunnskapene og lærer mer om å møte kundene på en god måte i den skriftlige kommunikasjonen.

Velkommen til Kundo- og NTB Arkitekst's populære kurs "Kundeservice i verdensklasse med godt språk". Hvordan svare kunden slik at det fjerner behov for oppfølgingsspørsmål, effektiviserer kundeservicen og øker kundetilfredsheten? I dette kurset får du skrivetipsene du trenger for å kommunisere godt skriftlig.

Gjennom eksempler fra e-post og chat viser språkekspert Heidi Bunæs Eklund hva som kjennetegner en god kundekommunikasjon.

Kursinnhold
- God kommunikasjon i chat og på e-post
- Skriv tekster som gjør jobben sin og gir effekt
- Gjør teksten lett å lese med en tydelig struktur
- Velg ord som gir den effekten dere ønsker
- Overlat lite til fantasien – slik gjør du setningen tydelig
- Vær på vakt mot språkfellene

Tid: kl. 09:00-12:00
Format: Digital

Etter kurset kommer du til å ha økt kunnskap om hva som kjennetegner god skriftlig kundekommunikasjon i digitale kanaler. Gjennom foredrag, diskusjon og arbeid med praktiske oppgaver får du klart for deg hva du allerede gjør bra, og hvordan tekstene dine kan bli bedre.

Hvem passer kurset for?
Kurset retter seg mot deg som daglig har skriftlig kontakt med kunder, eller som jobber strategisk med kundeservice.

Noe for deg?
Høres dette interessant ut for deg eller teamet ditt?
Fyll inn kontaktskjemaet under dersom du vil vite mer, så tar vi kontakt.

 
 
 
2022-11-10 Beatrix Jernberg
 
 

 

Abonner på vårt nyhetsbrev for tips, inspirasjon og nyheter om kundeservice!