Kundehistorie

Bilkollektivet

Kundo har vært en del av digitaliseringsprosessen vår og et steg på veien til å forbedre kundeopplevelsen ved å effektivisere prosesser og være tilgjengelig der kunden er.”

haakon.hals-1

Bilkollektivet er et non-profit samvirkeforetak som tilbyr sine medlemmer å dele bil. De har levert bildelingstjenester siden 1995 og er i dag Norges største leverandør av stasjonsbasert bildeling. 

Selv om de har holdt på i over 25 år har de vokst sakte og det var ikke før i 2015, da digitalisering ble satt på dagsorden, at veksten virkelig skjøt fart. Det har skjedd mye de siste årene, og fra markedssjef Haakon Hals begynte samme år til nå har medlemsbasen vokst fra ca. 4 000 medlemmer til nærmere 15 000 medlemmer.

Vi har tatt en prat med Haakon om medlemsservice, digitaliseringsreisen Bilkollektivet har vært på og deres erfaring med Kundo.