2 MIN LESING

Auctionet

2020-04-29 Björn Lilja
 
 

 

Kontroll og skalerbarhet i Auctionets kundeservice


 

Auctionet er et raskt voksende digitalt selskap som de siste to årene har mer enn fordoblet sin omsetning. Med en kraftig økning av antall kunder og henvendelser til kundeservice, ble behovet for et verktøy som kunne gi oversikt og kontroll fremtredende. Anna Nilsson i Auctionet forteller hvorfor de valgte Kundo Mail.

I Auctionet jobber 10-15 personer i ulike funksjoner med Kundo Mail, og svarer på spørsmål fra kunder og
auksjonshus. De vanligste spørsmålene handler om hvordan en budgivning fungerer, hvordan man blir kunde, samt om transport.


Tidligere jobbet Actionet i et vanlig e-postprogram for å besvare kundenes spørsmål. I takt med at antallet
henvendelser økte, vokste også utfordringene rundt håndteringen av e-post. Det hendte at kollegaer svarte på den samme mailen, og det ble vanskelig å forsikre seg om at alle mailene som kom inn faktisk fikk et svar.

De siste årene har antall henvendelser mer enn femdoblet seg. Vi trengte derfor er et godt verktøy, forteller Anna Nilsson, Support Manager i Auctionet.

For å håndtere disse utfordringene, søkte Auctionet etter et verktøy som var utviklet for kundeservice, som var moderne og lett å jobbe i. I Kundos dashboard kan alle se hvem som jobber med hva, og det blir enklere å effektivt arbeidet med større e-postvolumer. Takket være den økte kontrollen og tryggheten de får i Kundo, er det slutt på tiden da alle medarbeidere måtte befinne seg på samme fysiske sted. Dette fordi behovet for å snakke sammen om en henvendelse nå har minsket.

Anna nevner flere funksjoner som har forenklet saksbehandlingen:

  • Statistikk: Vi kategoriserer innkommende henvendelser og kan enkelt se både hvor mange spørsmål vi får, og innenfor hvilke områder. Det hjelper oss med planleggingen og utviklingen av vårt produkt.

  • Tildeling: Å raskt kunne tildele en henvendelse til seg selv eller en kollega, gjør tydelig fordeling av

    arbeid og ansvar enkelt.

  • Interne notater: En liten, men viktig detalj som gjør at en kollega lett kan forstå status og få annen viktig informasjon om en sak.

  • Enkelheten og oversikten man får i verktøyet har gjort at Auctionet har utvidet bruken av Kundo Mail til andre bedriftsfunksjoner.

     

Enkelheten og oversikten man får i verktøyet har gjort at Auctionet har utvidet bruken av Kundo Mail til
andre bedriftsfunksjoner.

–Det er innen kundeservice som vi får flest henvendelser, men vi har også begynt å bruke Kundo Mail mer i andre deler av organisasjonen.

I dag jobber også økonomi- og markedsavdelingen i verktøyet, og bruker det i sin dialog med auksjonshusene. Vi håndterer totalt seks innbokser i Kundo Mail, avslutter Anna.

 
 
 
2020-04-29 Björn Lilja
 
 

 

Abonner på vårt nyhetsbrev for tips, inspirasjon og nyheter om kundeservice!